سایت رسمی سهروفیروزان

سایت رسمی روستای سهروفیروزان

سایت رسمی سهروفیروزان

سایت رسمی روستای سهروفیروزان

سایت رسمی سهروفیروزان

روستای سهروفیروزان، در گوشه ای از سرزمین بـاستانـی ایـران قـرار دارد و از قدمت و دیرینگـی بسیـار برخـوردار است. این وب در جهت معرفـی این خطه سر سبز فعالیت می کند.

(استفاده کردن از مطالب و عکس ها فقط با ذکر منبع مجاز است.)

موقعیت جغرافیایی سهروفیروزان

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵ ب.ظ

لنجانات

لنجانات، منطقه ای است وسیع در جنوب غربی شهر اصفهان که از شمال به شهرستان های نجف آباد و خمینی شهر، از جنوب به شهرستان شهرضا، از مشرق به شهر اصفهان و از غرب به استان چهارمحال و بختیاری محدود می شود.

وسعت آن حدود 2500 کیلومتر مربع است که جمعیتی نزدیک به 600000 نفر را در شهرها و روستاهای متعدد جای داده است که یکی از روستاهایش، روستای "سهروفیروزان" است.

دهستان سهروفیروزان

دهستان سهروفیروزان در عرض جغرافیایی 31 درجه و 32 دقیقه تا 31 درجه و 27 دقیقه و طول شرقی 51 درجه و 33 دقیه تا 51 درجه و 30 دقیقه قرار دارد، از شمال به کوه اجگر و زاینده رود، از جنوب به کوههای اشترجان و قلعه بزی، از سمت غرب به اشترجان و از شرق به رودخانه زاینده رود منتهی می شود و شامل روستاها، مکان ها و مزارع: کیادجان، سهروفیروزان، طاد، نرگان، بجگرد، اردال، فیلورگان، ونهر، گلگون، چمرود، امامزاده شمس الدین، سعیدآباد، چهل کوه و صفی آباد می باشد. مساحت دهستان حدود 22 کیلومتر مربع و متوسط ارتفاع آن 1680 متر است، راههای متعددی این دهستان را به شهرستان و استان متصل می کند که مهمترین آنها از طریق اصفهان - فلاورجان – سهروفیروزان، به طول 28 کیلومتر و از طریق پیربکران به طول 24 کیلومتر است. بیشترین جمعیت دهستان در روستاهای طاد و سهروفیروزان متمرکز می باشد. شغل بیشتر ساکنان کشاورزی است، بر اساس سر شماری سال 1375 این روستا دارای 13519 نفر جمعیت می باشد که از این تعداد 6868 نفر مرد و 6651 نفر آنان زن می باشد، محصولات آن جالیزی، برنج، غلات، سیب زمینی، پیاز، هویج، کلم و اکثر درختان مثمر گیلاس و آلبالو، سیب، آلو، زردآلو و به است.

سهروفیروزان متشکل از محلات کیادجان، فیروزان، بابامحمود و سهر است که به صورت خطی جدایی ناپذیر تحت عنوان سهروفیروزان، شهرت یافته و در موقعیت 51 درجه و 33 دقیق طول شرقی و 32 درجه و 26 دقیقه عرض شمالی با وسعت تقریبی 450 هکتار و ارتفاعی حدود 1700 متر از سطح دریا در شهرستان فلاورجان که خود بخشی از لنجانات در جنوب غربی اصفهان محسوب می شود، قرار دارد.

سهروفیروزان از شمال به روستای نرگان و زاینده رود، از جنوب به ونهر و گلگون، از شرق به رودخانه زاینده رود و از غرب به کوه سهروفیروزان و روستای طاد محدود می شود. فاصله آن تا مرکز بخش پیربکران 3 کیلومتر، تا مرکز شهرستان فلاورجان 13 کیلومتر و تا مرکز استان اصفهان 28 کیلومتر می باشد. شیب آن از غرب به شرق است و شامل کوهپایه و دشت با آب و هوای خشک، که به دلیل مجاورت با رودخانه اندکی از خشکی آن کاسته می شود، بارندگی آن کم و خاکش رسوبی – آبرفتی و حاصلخیز است و در دامنه کوه از نوع بیابانی و سنگ های زاویه دار است و از نظر پوشش گیاهی فقیر می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی